Rok szkolny 2019/2020
1. Kompetencje w zakresie czytania i pisania:
- akcje propagujące Małopolski Program Rozwoju Czytelnictwa "Głośne czytanie na szkolnym dywanie";
- Program Rozwoju Czytelnictwa "Książka naszych marzeń";
- Akcja czytelnicza "Gang słodziaków" (II);
- Urodziny Książkowego Misia;
- "Poczytaj mi kolego" (inicjatywa SKW);
- liczne konkursy czytelnicze organizowane przez bibliotekę szkolną;
- Szkolny Konkurs Kaligraficzny;
- akcje czytelnicze wśród najmłodszych i starszych uczniów;
- udział w Narodowym Czytaniu - "Nowele polskie".
2. Kompetencje językowe:
- konsultacje przedmiotowe;
- Tygodnie Języków Obcych;
- zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z języka angielskiego.
3. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii:
- wyjazd do Obserwatorium Meterologicznego w Niepołomicach;
- zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki;
- konsultacje przedmiotowe;
- konsultacje przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty;
- wyjazd do Krakowa - "Robopark";
- akcja edukacyjna "Credo";
- wyjazd do Krakowa - Ogród Doświadczeń;
- zajęcia na terenie ogródka meterologicznego UJ w Łazach;
- Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.
4. Kompetencje cyfrowe:
- Ogólnopolski Program "Aktywna Tablica";
- innowacja pedagogiczna "Mobilna współpraca z ClassDojo" (kontynuacja);
- wykorzystywanie w trakcie zajęć różnorodnych narzędzi TIK;
- Dzień Bezpiecznego Internetu;
- elementy programowania i kodowania na zajęciach.
5. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się:
- udział w warsztatach rozwijających umiejętność uczenia się (j.polski, matematyka, biologia);
- konsultacje przedmiotowe;
- wyjazd do Oratorium w Bochni (przedstawienie profilaktyczne i lekcja muzealna);
- kształtowanie stylu uczenia się, ukazywanie mocnych i słabych stron - zajęcia z wychowawcą, spotkania z psychologiem szkolnym;
- kształtowanie dyscypliny i konsekwencji w dązeniu do celu - sportowe zajęcia pozalekcyjne (SKS); praca w SU; udział w zajęciach dodatkowych poza Szkołą - kluby sportowe; Szkoła Muzyczna;
- Projekt "SPInKA".
6. Kompetencje obywatelskie:
- udział w projekcie obywatelskim "Razem w przyszłość - zajęcia warsztatowe z robotyki i programowania oraz języka angielskiego" (zabrakło 66 głosów, by projekt został zaakceptowany do realizacji);
- udział w warsztatach promujących zbiórkę odpadów SKEZ Małopolska Sp z o. o.;
- "Dzień suszy i retencji w Ministerstwie Klimatu - warsztaty on-line w czasie zdalnego nauczania;
- promocja wolontariatu;
- wpólne odśpiewanie hymnu państwowego z okazji 11 listopada;
- inicjatywy na rzecz społeczności lokalnej (zbiórki, akcje charytatywne, przedstawienia).
7. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości:
- udział w akcji MKO "Razem na Święta" (podziękowania);
- SKO;
- "Świąteczny dar serca" kontynuacja zbiórki charytatywnej na rzecz potrzebujących bliżniaczek Ani i Hani;
- akcja charytatywna dla Filipka (kontynuacja);
- zbiórka dla Schroniska dla zwierząt w Borku;
- pomoc koleżeńska dla uczniów przebywających na świetlicy szkolnej;
- "Poczytaj mi kolego" - promowanie czytelnictwa wśród przedszkolaków, najmłodszych i starszych kolegów;
- Akcja "Góra Grosza";
- charytatywny andrzejkowy kiermasz słodkości na rzecz Mateusza Paproty - kontynuacja działań z roku poprzedniego;
- akcja charytatywna dla podopiecznych Szpitala Onkologicznego w Krakowie (współpraca z Fundacją "Wyspy szczęśliwe");
- kiermasz walentynkowy - dochód przeznaczony na zakup lektur do bliblioteki szkolnej oraz doposażenie księgozbioru o nowe pozycje;
- Szkolny Konkurs na nazwę SKW - wybrano nazwę "Wrażliwe serducha";
- "Sprzątanie Świata";
- zbiórka surowców wtórnych i baterii; -
- pomoc w organizacji rozpoczęcia i zakończenia roku,DEN - Święto Patrona Szkoły, Wigilii Szkolnej; upominków na Wielkanoc;
- prezentacje z okazji: Światowego Dnia Chleba; Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka; Światowego dnia Cukrzycy; Światowego Dnia AIDS;
- oddziały IV – VI: orientacja zawodowa była realizowana przez nauczycieli wszystkich przedmiotów podczas obowiązkowych zajęć lekcyjnych z zakresu kształcenia ogólnego;
- oddziały I-III: wychowawcy realizowali zadania związane z preorientacją zawodową podczas obowiązkowych zajęć edukacyjnych;
- doradztwo zawodowe w oddziałach VII-VIII realizowane było w trakcie zajęć doradztwa zawodowego wynikających z ramowych planów nauczania w liczbie 10 godzin na oddział w roku szkolnym oraz nauczyciele wszystkich przedmiotów realizowali doradztwo podczas obowiązkowych zajęć lekcyjnych z zakresu kształcenia ogólnego;
- warsztaty i konsultacje w ramach programu SPInKA (klasy VII-VIII – 21 uczniów).
8. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej:
- Kraków - Teatr Ludowy;
- wyjazd do kina w Bochni Brzesku (w ramach mikołajek klasowych);
- przedstawienie teatralne pt. "Król Maciuś I" w Tarnowie (główną rolę zagrał uczeń klasy VI);
- dyskoteki szkolne;
- zabawa karnawałowa;
- prezentacja na temat polskich noblistów; -
- udział w przedstawieniu Teatrzyku "Skrzat";
- udział w przedstawieniu Teatru "Kurtyna";
- promocja czytelnictwa.