Zespół Szkolno - Przedszkolny w Łazach

Łazy 50, 32-765 Rzezawa 14 685-15-41

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 294108
  • Do końca roku: 236 dni
  • Do wakacji: 43 dni

Kalendarium

Czwartek, 2024-05-09

Imieniny: Grzegorza, Karoliny

Kontakt

e-mail: poczta@psplazy.pl

tel. 14 685-15-41

 

Projekt "Wygrajmy ze smogiem"

Cel priorytetowy projektu:

Budowa świadomości ekologicznej wśród dzieci i ich rodzin. Kształtowanie postawy społecznej odpowiedzialności za najbliższe otoczenie.

Cele komunikacyjne:

• Zwrócenie uwagi mieszkańców najbardziej zanieczyszczonych polskich miast na stan powietrza,

środowiska w ich najbliższym otoczeniu

• Edukacja przez rozrywkę – zagażowanie dzieci przez nowoczesne narzędzia edukacyjne

• Zaangażowanie dzieci w sprawy dotyczące ich najbliższego otoczenia – kształtowanie postawy

odpowiedzialnej ekologicznie (certyfikat „Pogromcy Smogu” jest i nagrodą i zobowiązaniem)

• Upowszechnianie wiedzy na temat wpływu człowieka na środowisko w jego najbliższym otoczeniu

Założenia projektu:

„Wygrajmy ze smogiem” to kompleksowy program edukacji ekologicznej dla dzieci w wieku szkolnym. W ramach programu szkoły w nim uczestniczące otrzymają pomoce dydaktyczne:

• scenariusze gotowych lekcji dydaktycznych opracowanych przez ekspertów od ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju

• scenariusze warsztatów ekologicznych

• materiały edukacyjno-promocyjne do dystrybucji na terenie szkoły

• 75 social video stworzonych przy współpracy np. z Tomaszem Rożkiem (naukowcem, edukatorem,

propagatorem nauki, znanym przede wszystkim z prowadzenia programu edukacyjnego Sonda 2), jako pomoc

dydaktyczną skorelowaną z konspektami lekcji i warsztatów.

• Aplikację mobilną zintegrowaną ze stroną internetową projektu do wytworzenia w ramach warsztatów

antysmogowej mapy okolicy

• Wsparcie przez infolinię i stronę www dla nauczycieli realizujących program

Zasięg i promocja programu

Program zostanie przeprowadzony w 50 polskich miastach, a także w szerszej przestrzeni medialnej.

W każdym z miast chcemy zaangażować maksymalną liczbę szkół podstawowych.

W każdym mieście/regionie zostanie przeprowadzona lokalna kampania promocyjna. W komunikacji wykorzystamy zarówno masowe kanały komunikacji jak TV lokalna, radio lokalne, prasa lokalna, Internet programmatic, portale lokalne. Kampania promocyjna programu kierowana będzie do ogółu społeczności lokalnej z naciskiem na nauczycieli, rodziców dzieci w wieku szkolnym i ich rodziny. W pierwszej fazie projektu w szkołach na terenie wybranych miast zostanie przeprowadzona dedykowana kampania rekrutacyjna wzmocniona kampanią crossmediową na terenie objętym programem.